A befektetési szolgáltatók mindenképp pontos információkkal kell szolgáljanak az ügyeletekkel kapcsolatban. Csúnyán megüthetjük a bokánkat, ha nem adózunk szabályszerűen, még akkor is, ha deviza nyereségünk van. Ezért kiemelten fontos meggyőződni arról, hogy milyen brókerrel dolgozunk együtt. Hogyha csak úgy kiválasztunk egyet, akkor számos kellemetlenségre kell számítanunk az elkövetkezendő időszakban.
A Forex kereskedést, azért szokták választani a bátrabbak, mivel elég ambíciót éreznek magukban ahhoz, hogy elsajátítsák minden csínját-bínját, elérve ezzel minél magasabb nyereségeket. Viszont ez nem kivitelezhető bróker nélkül. A kereskedésre szolgáló tőkénket éppen ezért nem bízhatjuk rá csak úgy senkire. Csak azt fogjuk észrevenni, hogy a pénz nemhogy gyarapodna, hanem rohamosan fogy, viszont egyre többet kell belőle befizetnünk a bróker biztatására.
Sajnos olyan cégek is akadnak, amelyek nem működnek legálisan. Ekkor már mi is bajba keveredhetünk. Nem fizetjük a devizabevételeinkre az adót és ha ez napvilágra kerül, akkor büntetésekre számíthatunk. Amennyiben jogszerűen járunk el a kereskedés kapcsán, nincs mitől tartanunk. Viszont csak akkor várhatunk nyereséget, hogyha sikerült kitapasztalnunk, hogy mikre kell odafigyelnünk. Figyelni kell egyszerre több árfolyam változására. A nyitott pozíciók után nem kell fizetnünk adót, mert azok még folyamatos változáson esnek át.
Amennyiben nyereségesen lezárultak az egyes tranzakciók, akkor azok 15%-a kerül befizetésre adóként. Mivel az adóbevallás Forintban készül, ezért figyelembe kell venni a Magyar Nemzeti Bank középárfolyamát és eszerint kell átszámolnunk a devizában kapott kimutatásokat. Amennyiben eleget teszünk ezen kötelezettségeinknek, nem kell semmilyen kellemetlen büntetésre számítanunk, hiszen a jogszabályoknak megfelelően, legálisan történik a kereskedés. De, aki még járatlan ebben a témában, annak beletelik majd néhány hónapba, hogy lassanként elsajátítsa ezeket a tudnivalókat. Amikor megvannak az alapok, akkor már számíthatunk rá, hogy lassan be fog indulni az egész gépezet.