A modern kereskedelem évről-évre hatalmas léptekkel fejlődik, lassan pedig mindent digitalizálnak annak érdekében, hogy a lehető leggördülékenyebben történhessen a vásárlás. Minden a vonalkód nyomtató létrejöttével kezdődött, amit egy japán cég, a SATO dobott piacra még a 20. század végén. Segítségével olyan speciális szimbólumokat voltak képesek létrehozni, amiket egy külön erre a célra kifejlesztett gépezettel olvastak be és az ott tárolt információkat azonosítani tudták.
A vonalkódok alatt szinte minden esetben található egy számsor is, ami lényegében ugyanazt az adatot képezi, mint a függőleges vonalak halmaza. A vonalkód nyomtató minden olyan vállalkozásnak elengedhetetlen eszköz, amelyik termékeket gyárt, mivel napjainkban már követelménynek számít, hogy ezek a szimbólumok fel legyenek tüntetve a csomagoláson. Lassan, de biztosan, idővel ez az iparág is gépiesedik olyannyira, hogy már eladókra sem lesz szükség a vásárlás során. A vonalkód nyomtató megjelenése tulajdonképpen ezen folyamat kiindulópontja.