Míg régen egy honlap sikeressége adott volt a fix stratégiával végzett linképítés segítségével, addigra ma már ez kevés ahhoz, hogy a Google találati listákon előnyös helyet kapjon. A keresőoptimalizálás elemzések használatával előnyt kovácsolhat, hiszen megtudhatja, milyen releváns és irreleváns kulcsszavakra erősítheti eredményesen, valamint miként építheti mindezeket bele a szövegezésébe és a meta-leírásokba. Attól függően, hogy jelenleg hol helyezkedik el a találati listákon, a keresőoptimalizálás elemzések fontossága enyhén változhat, de nem nélkülözhető! Amennyiben az Ön internetes oldala semmilyen helyezést nem ért még el, át kell vizsgálni a honlap szövegezését és menüszerkezetét, hiszen már ezeknek is tartalmazniuk kell az alapvető kulcsszavakat és annak változatait, szinonimáit. TF-IDF elemzésre már akkor kerül sor, amikor az adott weboldal a 10-50 helyezésnél áll, linképítésre és a meta-leírások finomhangolására pedig akkor van szükség, amikor a kért honlap 1-9 helyre futott be.
Elemezhető az átkattintási arány is, ami valójában azt mutatja meg, hogy reklámokról 100 emberből hányan kattintanak át az oldalra. Jó szövegekkel ez az arány is jelentősen feljavítható. A SEO optimalizálás addig megy, amíg a kívánt kulcsszavak mindegyikére megfelelő helyezést kapunk. Az első hely elérése szinte álom, nehezen érhető el, hiszen a konkurens honlapok is ugyanúgy optimizálnak, mint Ön. A cél nem szabad, hogy ez legyen. Arra viszont törekedni lehet és valóban előnyös helyeket lehet megszerezni, ha a szövegezésbe és linképítésbe megfelelő kulcsszós űrűséggel elhintjük a fontosabb szavakat, amelyekre a felhasználók is rákeresnek. A SEO optimalizálás árai eltérhetnek annak függvényében, hogy milyen oldalról van szó. Ha a honlap büntetve volt, sokkal több vele a teendő, mint egy friss vagy bemutató verzióval. A webáruház is kemény dió, mivel a szerteágazó termékkínálat a gyors SEO optimalizálás egyik hátráltató tényezője, itt minden termékre vagy termékkategóriára külön erősíteni kell a weboldalt.