Az abroncsgyártók nem hiába fejlesztenek ki évről-évre új barázdákat a gumikra. Ezeknek igen nagy szerepük van az autó kezelhetősége szempontjából. Három fő csoportba soroljuk a gumik mintázatát, így gondosan nézzük át őket mielőtt vásárolunk. Ezért nemcsak a méretet kell figyelembe venni és az abroncs típusát. Tisztában kell lennünk azzal is, hogy mikor kell télit nyárira, nyárit télire váltani. A bordázatok manapság igen ritkán használt típusa a kötetlen forgásirányú mintázat, ami bármilyen menetirányba felszerelhető.
Hogyha megnézzük a neves gyártók modelljeit, akkor láthatjuk, hogy ilyet szinte már alig találni. Akinek visszafogottabb a vezetési stílusa, nem szeret száguldozni és inkább nyugodtan, mint sportosan halad a járművel, azoknak ez a fajta tökéletes lesz. Mivel nincs kitéve olyan nagy igénybevételnek, ezért a tapadása sem romlik, viszont akinek más a vezetési stílusa, annak nem ajánlott az ilyen abroncs. A második elterjedt változat a forgásirányos abroncsok csoportja.
Ebben az esetben a mintázat V alakú. A téli gumik esetében ez különösen hasznos, hiszen így könnyedén elvezetik a vizet a gumi és az aszfalt közül, ezáltal biztosítva a jobb tapadást. Mivel az élettartamuk alatt az abroncsok egy irányba forognak a legtöbbet, ezért amikor ilyet vásárolunk, már figyelni kell a felszereléskor. A tervezők kifejezetten nagy hangsúlyt fektettek a mintázat kifejlesztésére és az újabb modellek esetében már jelentősen csökkent a menetzaj is, ami a régebbi típusok esetében elég kellemetlen volt és egyre erősebbé vált, ahogy az abroncs kopott. Az aszimmetrikus mintázatot a prémium abroncsoknál alkalmazzák.
Itt is figyelni kell amikor vásárolunk, hogy milyen a menetirány nehogy fordítva kerüljön fel a felnire, mert akkor veszít a hatékonyságából. Ezt a mintázatot a változó terepviszonyokhoz alakították ki. Ezért megállja a helyét a nedves aszfalton, a sáros terepen és a vízelvezetés és hasonló módon van megoldva, mint a forgásirányos abroncsok esetében. Az aszimmetrikus abroncsok között létezik jobbos-balos mintázat.