Habár a 2020-as év javarészt a távmunkáról szólt nagyon sok mindenkinek, hosszútávon rengeteg cég nem tartja ezt hatékony megoldásnak. Egyre több cégvezető szeretne visszatérni az irodai munkavégzésre, a régi helyett egy újabb, modernebb irodaházat keresve. Nem semmi, hogy milyen kiadó irodaházakat építettek fel a 13. kerületben.
Rengeteg szeretnének ebben a kerületben bérelni egy teljesen korszerű és felszerelt irodát. Természetesen a megfelelő iroda kiválasztása nagyon fontos, hiszen ez nagymértékben befolyásolja a hatékonyságot, a munkavállalók kényelmét, illetve a presztízst is. Amikor a bérlésre kerül sor, néhány fontos szempontot kötelező szemügyre venni.
A hozzáértők szerint első helyen áll a lokáció, azaz az iroda elhelyezkedése. A kollégáknak, partnereknek, sőt, gyakran még a befektetőknek is nagyon fontos az, hogy milyen gyorsan tudnak eljutni az irodához, illetve annak a közelében mennyire egyszerű a parkolóhely megtalálása. Akinek pedig nincs kocsija, szeretné tudni, hogy milyen tömegközlekedési útvonalakon, hány átszállással tudják megközelíteni a helyet.
Egy belvároshoz közeli irodaház esetén sajnos a parkolóhely nem mindig adott, ha pedig van is lehetőség erre, akkor általában fizetni kell érte. A lokáció megválasztásánál érdemes azt is számba venni, hogy milyen étkezési, ügyintézési vagy bevásárlási lehetőségek vannak a környéken. Rengeteg mindenkinek egy fárasztó, húzós nap után igazi felüdülést jelenthet, ha nem az irodán belül, hanem egy közeli étteremben vagy teraszon tud elfogyasztani valami finomat.
Előnyös lehet, ha ATM automaták, bankfiókok, postahivatal vagy gyógyszertár is megtalálható a közelben, így ha sürgős elintéznivalója akad valakinek, akkor nem lesz probléma az ebédidőből elvenni egy picit. A cégvezetőnek azt is tudni kell, hogy mekkora irodát akar, illetve azért mennyit hajlandó fizetni.
A minimális bérleti idő vonatkozásában meglehetősen vegyes képet fest a jelenlegi budapesti piac. A rövidebb bérleti idő elsősorban a szolgáltatott irodák esetében adott. De a zöld vagy A és A+ besoroláskor öt, de akár nyolc évvel is számolhat a menedzser.